איך להגיש בקשות להחזרים מביטוחים ולקבל את הכסף שלכם חזרה!

שתפו אם אהבתם

טיפים לטיפול יעיל בערימת הקבלות שמעולם לא הגשתם..

הסרטון פה למעלה יתן לכם ידע מעשי ופרקטי על הכנה והגשה של בקשות החזרים מביטוחים. 

כמה מאיתנו מכירים את זה שיש לנו ערימת קבלות והפניות שצריך להגיש לביטוח בריאות או לקופת חולים, וזה פשוט לא קורה??

לעיתים קרובות יש לנו ניירת ששווה אלפי או לפחות מאות שקלים באיזו מגירה, אבל אנחנו מתקשים לעשות את מה שנדרש בשביל להפוך את הכסף הזה לנזיל. הרבה פעמים אנחנו מפספסים את המועד או שפשוט לא עושים את זה בסופו של יום. 

אז לאור התקופה והעובדה שלרבים מאיתנו לא יזיקו כמה אלפים נוספים בחשבון הבנק – קבלו כמה טיפים לטיפול יעיל בהחזרים שלכם: 

אז נתחיל!

קודם כל סדרו את הערימה בערימות קטנות – כאשר כל ערימה תכיל את כל המסמכים הרלוונטיים שאתם מוצאים להחזר ספציפי. אני מוצאת שהדרך הכי יעילה לעשות את זה היא לשבת או לעמוד מול כל הערימה, ולהתחיל לפזר לתת ערימות סביבי – אם משהו שייך לערימה שכבר התחלתי הוא מתווסף לשם.

לאחר שסידרתם, שימו כל ערימה בניילונית/מעטפה/חוצץ בקלסר וכיתבו מה היא, ולמי מבני הבית היא שייכת. לדוגמא: "פיזיותרפיה – הגר".

במידה ומדובר בכמות גדולה של החזרים ולא שניים או שלושה, ערכו טבלה – אני תמיד אעדיף לפתוח אחת כזו בגוגל sheet, כך המידע נשמר וזמין לי תמיד, אבל אם נוח לכם יותר במקום אחר או בכתב, גם טוב.

בכותרות העמודות של הטבלה כתבו: סוג הטיפול, על שם מי, לאן ניתן להגיש, מסמכים קיימיים, מסמכים חסרים, איך מגישים, וסטטוס הגשה.

צירפתי לכם פה דוגמא לטבלה כזו – אתם מוזמנים להוריד ולהשתמש בה.

בשלב הבא, בדקו על מה אתם יכולים לקבל החזר מקופת החולים. חיפוש פשוט בגוגל יתן לכם תשובות על כך, ואם לא אז צ'אט קצר או שיחה עם שירות הלקוחות של הקופה יתן את ההסברים.

עכשיו יש לכם שתי אפשרויות: אם יש לכם סוכן ביטוח שאתם בתקשורת איתו, שאלו אותו האם הביטוח שלכם מכסה את הדברים שמצאתם שאתם צריכים לקבל עליהם החזר.

אם אין כזה – גשו לביטוחים שלכם וחפשו את הפוליסות על מנת לראות מה הדרישות והתנאים לכל החזר – לרוב ניתן למצוא אותן באזור האישי של חברת הביטוח, במקרה ואין לכם העתק מודפס או במייל.

וכשמצאתם את מקור המידע שלכם – מלאו את הטבלה במידע שאספתם.

שימו לב שבמקרים מסויימים תוכלו להגיש בקשה קודם כל לקופת החולים, ולאחר מכן לביטוח פרטי – מה שימקסם את ההחזר שתקבלו סך הכל.

כשיש בידכם את כל המסמכים שצריך – זה הזמן לשלוח את הבקשות להחזר, כמה שיותר מהר. 

לרוב חברות הביטוח שולחות מייל או סמס לאישור קבלת המסמכים, ובכל מקרה מומלץ לבדוק לאחר שבוע או שבועיים מקסימום מה סטטוס התביעה שלכם – ולעדכן בטבלה מתי בדקתם ומה אמרו לכם. 

בשורה התחתונה – זה כנראה יצא לכם שווה בסוף!

אם יש לכם שאלות נוספות מוזמנים לשאול פה למטה בתגובות. בהצלחה! 

הכנת בקשות להחזרים מביטוחים

רוצים להיות הראשונים לדעת על מאמר חדש באתר?

הזינו את המייל שלכם ואשמח לעדכן אתכם

אולי יעניין אתכם גם

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *